Elk kind is uniek met zijn iegen krachten en talenten en elk kind creëert zijn eigen pad naar de top van de berg. De kindertijd is hierbij een belangrijke periode. Kinderen leren dan in korte tijd veel nieuwe dingen en komen nieuwe vrienden tegen op hun pad. Af en toe moeten kinderen ook hindernissen nemen.
Voor sommige kinderen kunnen de hindernissen de tocht naar de top te zwaar maken. Soms zijn ze even het noorden kwijt.
Hoe moeten ze hiermee om, wat doet dit met hen, waarom voelen ze zich plots boos of verdrietig, …
Samen met het kind ga ik op zoek naar hun kracht, leren we emoties herkennen, zoeken we naar mogelijke oplossingen bij moeilijke situaties.
Op een creactieve, ontspannen, speelse en voroal vertrouwelijke en liefdevolle manier gaan we op pad. Dit gebeurt altijd op ritme van het kind en de ouder(s).
Mogelijke hindernissen op kinderen hun pad kunnen zijn:
- Schoolproblemen
- Pesten en gepest worden
- Faalangst en een negatief zelfbeeld
- Angsten
- Scheiding van ouders
- Verlieservaringen, zoals een verhuis of een overlijden
- Boosheid, frustratie of woedeaanvallen
- Moeite met uiten van gevoelens
- Moeite met (in)slapen
- …